Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

NUMER
ALARMOWY

112

POGOTOWIE
RATUNKOWE

999

ue.png

Dyspozytornia

 

Od 1 stycznia 2021 roku dyspozytornia DM06-02 w Tarnowie została wyłączona z struktur PSPR i jest zarządzana przez Wojewodę Małopolskiego oraz Małopolski Urząd Wojewódzki

Skoncentrowana Dyspozytornia Medyczna nr. 2 w Tarnowie obsługuje 7 powiatów: tarnowski, dąbrowski, brzeski, bocheński, nowosądecki, gorlicki, limanowski oraz dwa miasta na prawach powiatu: miasto Tarnów i Nowy Sącz. 
Liczba ludności tych powiatów to około milion sto tysięcy mieszkańców.


Telefony alarmowe: 999

(12) 254 07 92 - podkładowy numer 999 (dodzwaniamy się do Dyspozytorni Tarnów będąc poza jej rejonem działania, czyli gdy chcemy wezwać pomoc do osoby która znajduje się w rejonie operacyjnym dyspozytorni a sami znajdujemy się np w innym województwie)


 

Numer SMS dla osób głuchoniemych

728 112 112

Bardzo ważną informacją jest to że osoba niesłysząca może wezwać pomoc w Województwie Małopolskim wysyłając SMS’a na numer 728 112 112. Zatem ważne jest aby osoba niesłysząca miała zapisany podany numer w telefonie komórkowym. Pamiętajmy też żeby osoby starsze, samotne miały dostęp do numeru alarmowego 112, numeru który ratuje życie. 

Jak należy powiadomić pomoc wysyłając SMS’a przedstawia algorytm poniżej:


ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONU ALARMOWEGO „728 112 112” PRZEZ OSOBY NIESŁYSZĄCE: 

Filmy instruktażowe przygotowane przez MUW Małopolska

Podczas zgłaszania (wysłania sms’a) na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego w wiadomości należy:
1. Być w bezpiecznym dla siebie miejscu, 
2. Napisać na początku SMS’a: 
- jestem osobą niesłyszącą,
- podać adres zdarzenia. Powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz nr domu lub mieszkania. Należy również podać numer klatki w bloku oraz piętro na którym doszło do zdarzenia.
- napisać: co się stało (krótka informacja),
- podać ilość osób poszkodowanych (jeżeli ktoś poza osobą zgłaszającą)
- wskazać ewentualnie która służba jest potrzebna
- podać swoje imię i nazwisko 
3. Czekać na zwrotnego SMS’a z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia
4. Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.