Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

NUMER
ALARMOWY

112

POGOTOWIE
RATUNKOWE

999

ue.png

ISO 9001

POLITYKA JAKOŚCI
Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie



W dniu 17.06.2013 jednostka certyfikująca DEKRA Certification Sp. z o.o. przeprowadziła w Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego audit recertyfikujący, który swym zakresem obejmował:

Świadczenia usług medycznych w zakresie

- ratownictwa medycznego, 
- skoncentrowanej dyspozytorni medycznej, 
- transportu sanitarnego, 
- szkoły ratownictwa medycznego,
- zabezpieczenia imprez masowych. 














W dniu 15.06.-16.06.2010 jednostka certyfikująca QS Quality Service Basel - Schaffhausen-Zurich przeprowadziła w Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego audit certyfikujący, który swym zakresem obejmował:
- Usługi medyczne ratownictwa medycznego w odniesieniu do miejsca wyczekiwania w rejonie operacyjnym
- Transport sanitarny
- Zabezpieczanie medycznych działań ratowniczych podczas imprez masowych
- Udzielanie świadczeń medycznych nocnej i świątecznej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej w ramach podstawowej opieki zdrowotnej
- Szkoła ratownictwa medycznego
W wyniku przeprowadzonego auditu certyfikującego uznano, że system zarządzania w PSPR spełnia wymagania norm ISO 9001:2008.

ISO 9001:2008 nobilituje naszą placówkę do podnoszenia jakości świadczonych usług, utrzymania i ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością. Swoje statutowe działania realizujemy na poziomie zapewniającym satysfakcję naszym pacjentom i ich rodzinom. W realizowanych działaniach ratownictwa medycznego będziemy dążyć aby nasza placówka była wiodąca na terenie województwa Małopolskiego i w Polsce.







Powiatowa Stacja Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie realizuje zadania i cele w oparciu o Ustawę o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz Statut. Udzielamy świadczenia zdrowotne w razie wypadku, urazu, porodu, nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, powodującego zagrożenie życia. Zespoły Ratownictwa Medycznego „S” i „P” podejmują medyczne czynności ratunkowe w warunkach poza szpitalnych.

Prowadzimy działania, które mają na celu zwiększenie poczucia bezpieczeństwa mieszkańców całego Powiatu Tarnowskiego, dokładamy wszelkich starań, by realizować nasze statutowe zadania na najwyższym poziomie. Najważniejszym celem naszych działań jest, aby pierwsza pomoc w miejsce zdarzenia dotarła jak najszybciej a poszkodowany - pacjent niezwłocznie został odwieziony do najbliższego szpitalnego oddziału ratunkowego. Priorytetowym działaniem jest zapewnienie pomocy przez wykwalifikowany personel medyczny. W swoich działaniach dążymy do stałego podnoszenia i doskonalenia jakości realizowanych usług oraz staramy się, aby były świadczone na najwyższym poziomie, zapewniając satysfakcję osobom z nich korzystających oraz ich rodzinom.


Politykę jakości chcemy realizować poprzez:
1. Wysoką jakość udzielanych świadczeń medycznych,
2. Wysoką jakość udzielanych usług z prowadzonej wydzielonej działalności gospodarczej,
3. Organizację pracy i nowoczesne zarządzanie oparte na najlepszych i skutecznych praktykach,
4. Edukację w zakresie poszerzania wiedzy i umiejętności mieszkańców Powiatu Tarnowskiego i Miasta Tarnowa w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
5. Ustawiczne podwyższanie kwalifikacji przez personel pogotowia w postaci szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych,
6. Nakłady na rzecz rozwoju i poprawy świadczonych usług,
7. Wzmacnianie poczucia identyfikacji personelu z Powiatową Stacją Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie,
8. Wdrożenie, realizacja Polityki Jakości, jej utrzymanie i doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z normą ISO 9001,


Utrzymywanie Systemu Zarządzania Jakością i ciągłe doskonalenie jego skuteczności ma umożliwić dalszy rozwój Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie z korzyścią dla Pacjentów i Pracowników. Pragniemy aby Nasza placówka była jednostką wiodącą w zakresie ratownictwa medycznego na terenie województwa małopolskiego i w Polsce.




W pierwszym półroczu 2010 roku w PSPR wprowadzono Politykę Jakości zgodnie z wymogami ISO 9001:2008.